donderdag 25 juni 2009

VoIP Gateway Nieuws

Het implementeren van een VoIP gateway in uw huidige situatie zorgt ervoor dat u de voordelen van VoIP met uw eigen centrale kunt benutten. Deze bestaan in alle bedenkbare modellen, van klein naar groot. Een VoIP gateway zet het gesprek om van VoIP naar een traditioneel telefooncommunicatie methode. Doordat men de oude centrale blijft gebruiken is de overgang eenvoudig. De transparante werking zorgt ervoor dat er geen leercurve is. Men blijft de bestaande telefoontoestellen gebruiken die men gewend is.

Je kunt zo kosten besparen om zelf via VoIP te bellen terwijl je toch je huidige centrale kunt aanhouden.

Een VoIP centrale bied nieuwe functionaliteit zoals Voice Response, ook wel Auto Attendants genoemd. Je kunt dit bijvoorbeeld herkennen bij bedrijven waarbij je meteen als je hen belt automatisch een stem zegt : Als u het toestel weet druk nu toestelnummer in, Druk op 1 voor receptie, Druk op 2 voor verkoop, etc... Dit kun je dan implementeren zonder dat je hiervoor dure insteekkaarten hoeft te kopen voor je huidige centrale.

Het regelen van extra kanalen voor het uitgaand of inkomend bellen kan eenvoudig gerealiseerd worden zonder de nadelen te ervaren van traditionele lijnen. De nadelen zoals extra kaarten, beperkt zijn tot één lokatie, merk of modelgebonden blijven voor je huidige centrale.

Je hebt diverse uitvoeringen VoIP gateway, analoge- en digitale type. Als je een analoge lijn,POTS , hebt dien je het analoge model te kiezen. Heb je ISDN zul je het digitale model moeten kiezen. Zo kun je dan je type telefoonlijn koppelen via SIP aan je VoIP verbinding. De goedkoopste analoge voip gateway start rond de 150 euro.

Misschien vind jij redundancy belangrijker, ook hier zit je goed met een VoIP media gateway. Een voordeel van het implementeren van een VoIP gateway is dat je de bedrijfszekerheid vergroot door redundancy in te bouwen. Bijvoorbeeld als de stroom uitvalt of je internetverbinding het opeens niet meer doet, kan de VoIP gateway automatisch, mits goed ingesteld, terugvallen op je aanwezige analoge of digitale telefoonlijnen/-kanalen.

Bekende merken van een VoIP gateway zijn : Teles, AudioCodec, Grandstream, Patton en nog meer. Bij het kiezen van een juiste VoIP media gateway zul je alvorens je deze gaat aansluiten op je centrale eerst op een lijst van ondersteunde apparaten zodat kunt controleren of er problemen bekend of hoe je de implementatie moet doen.

Stel jezelf de vragen welke lijnen je wilt aansluiten op de VoIP gateway en of er een koppeling moet zijn tussen de oude telefooncentrale en de IP PBX centrale. Spreek ook de voordelen door met de gebruikers.






Een VoIP gateway is een goede tool voor je onderneming, mits juist gebruikt en in goede combinatie met je IP PBX telefooncentrale. Voor meer info, lees verder op de site van de link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten