Veel fabrikanten zie je tegenwoordig een forum hebben. Op deze forums vind je een aantal mensen die het forum onderhouden. Dit kunnen medewerkers zijn van het bedrijf maar ook vrijwilligers. Sommige fabrikanten hebben dit beter voor elkaar dan hun concollega\'s. Een forum draait 24 uur per dag, zonder rekening te houden met korte onderhoudsonderbrekingen, waardoor je op jouw geschikt moment het forum kunt gebruiken om vragen te stellen of op te zoeken met betrekking tot VoIP producten van deze fabrikant. Dit kan dus verschillend zijn van software tot hardware en van toestel tot complete centrale.
Als je je wilt aanmelden op een dergelijk forum moet je dit doen met een geldig e-mailadres omdat de meeste forums een link sturen naar het opgegeven e-mailadres. Veel forumsoftware laat je ook een inlognaam kiezen. Let op dat je een naam kiest die wel past bij het soort forum. Ga geen fantasienamen verzinnen maar geef ook niet je hele identiteit prijs. Maak hier weloverwogen een beslissing in. Je kunt een inlognaam maken door je voorletter en je familienaam te gebruiken. Als je een echte beginner bent op het gebied van forums stel ik voor eerst de voorwaarden goed door te lezen die meestal op het forum staat vermeld voordat je kunt aanmelden.
Zodra je jezelf hebt aangemeld heb je meteen nieuwe mogelijkheden tot je beschikken. Dit kan zijn dat je vanaf nu op onderwerpen kunt reageren, een onderwerp kan starten en meestal zijn de zoekfunctie\'s uitgebreider. De meeste forums hebben een mogelijkheid om nieuwe onderwerpen te laten zien sinds je vorige bezoek.
Het is verstandig om eerst wat zoekwerk te verrichten op het forum om niet een vraag te stellen die al eerder is beantwoord. Je kunt aan de manier van antwoorden op andere onderwerpen en artikelen concluderen wat voor een type fabrikant je te maken hebt. Een arrogante of behulpzame fabrikant. Kijk hoe andere mensen hiermee omgaan om de juiste omgangvorm te vinden.
Als je dan uiteindelijk beslist om een nieuw onderwerp te starten, soms noemt men dit topic, geef dan zoveel mogelijk informatie die je hebt. Geef bijvoorbeeld aan op welk operating systeem de software werkt, welk versie nummer je gebruikt, enzovoorts. Forumgebruikers zijn ervan gecharmeerd als je zoveel mogelijk informatie geeft en je eerder beantwoorden. Het is een soort geef en neem idee. Jij doet de moeite om iets te beschrijven en zij doen de moeite om te antwoorden. Verwacht niet altijd meteen oplossingen. Meestal word je wel in de juiste richting gestuurd zodat dit je veel tijd en ellende bespaard.
Vaak krijg je binnen afzienbare tijd, hou rekening met 24 uur, een antwoord dat bruikbaar is. Veel forums hebben ook de mogelijkheid om in profiel aan te geven dat jij via de e-mail een bericht krijgt als iemand op jouw onderwerp een antwoord heeft geschreven. Als je na 2 dagen totaal geen antwoord hebt gekregen is er iets mis met je vraagstelling of staat de vraag in een iets andere vorm al op het forum. Gebruik dan nog een keer zoeken om te kijken of je misschien toch het antwoord bij een ander gelijksoortig onderwerp kan vinden. Het kan ook zijn dat de gebruikers je niet begrijpen, vooral als je niet zoveel ervaring hebt met de juiste vaktermen. Geef dit aan dat je beginner bent, schaam je er niet voor.
Er zijn forums die enkel toegankelijk zijn voor klanten of leveranciers. Je komt alleen maar in het forum als je de inlogcodes hebt gekregen van deze fabrikant. Doe bij de accountmanager navraag of je ook een code kunt krijgen om toegang te krijgen tot het forum. Vraag even naar de voorwaarden om hier gebruik van te kunnen maken.
Meestal staat er op zo\'n VoIP forum een schat aan informatie en bespaart het je uren uitzoek werk.
Wil je meer weten over VoIP zonder VoIP forums door te hoeven bladeren, surf dan naar Adinets.com.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten